Way out west del 1

ONSDAG
Molotov Jive spelade på Kulturkalaset i Göteborg på Brew House, så jag drog med mig Filippa dit för att se dom. Man kan aldrig få nog av att se dom live!

Molotov Jive Oskar under solot i the Luck you got.
Hade kunnat vara en riktigt bra bild men så är någons arm i vägen tyvärr.

Anders

TORSDAG

Började kvällen med att hämta ut mitt festivalarmband och sedan se en
halvtimme med Bob Hund med Filippa på Götaplatsen.

Drog sedan vidare till Kajskjul 8 där Theodor Jensen skulle spela. Hann
bara se de två sista låtarna men han var mycket bra. Upptäckte att både Oskar
och Hurricane Gilbert från Håkan Hellströms band spelade med honom.


Sedan hade jag egentligen tänkt gå till Pustervik där Deportees spelade, men
eftersom det var långa köer överallt för att komma in stannade jag kvar på 
Kajskjul 8 där en "hemlig artist" skulle spela. Fatta hur lycklig jag blev när
först Timos band klev upp på scenen, men trodde inte riktigt på det då,
tänkte att dom kanske hade något band utan Timo ihop, men sen kom
Timo upp på scenen och då insåg jag att det verkligen var han som skulle
spela!
Timo var så fin som han alltid är, dock spelade han mest nya låtar vilket jag
inte gillar jättemycket, men när han log så smälte hela jag. Grymt att se honom
på en trång klubb, och det var typ inga andra Timo-fans där eftersom ingen
visste att han skulle spela.

Sen spelade Joel Alme, och det var inte så bra som jag förväntat mig, men
publiken verkade peppade. Var påväg att gå därifrån när jag hörde introt till
A young summer's youth, och vände då om och hela publiken sjöng med
och det var riktigtriktigt fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0