Känn ingen sorg för mig Göteborg.

2000 talets viktigaste album är självklart Håkan Hellströms allra första, Känn ingen sorg för mig Göteborg.
Har en massa anledningar.
För det första banade albumet väg för en massa andra band och artister som inspirerats av Håkan som aldrig funnits utan honom.
Senaste exempel kanske är Hästpojken.

För det andra en skiva med massa fantastiska låtar.
Känn ingen sorg för mig Göteborg.
Ramlar-fantastisk live.
Uppsnärjd i det blå- tydligen min och Hannas Håkan låt.
Nu kan du få mig så lätt-helt fantastisk låt med texten alla känner igen sig i. Alltid alla spelningars finaste ögonblick när alla får gåshud och tårar i ögonen.
Atombomb-så mycket igenkänningsfaktor.

För det tredje, en stark personlig anledning, utan Håkan hade jag aldrig upptäckt alla andra fantastiska band jag lyssnar på idag.
För vad sägs om Timo Räisänen(Håkans fd gitarrist), Johnossi(John är också Håkans fd gitarrist) Mando Diao , Sugarplum Fairy, Markus Krunegård, Laakso, Razorlight, listan är extremt lång.
Hade aldrig börjat gå på spelningar och festivaler om det inte var för Håkan.
Och jag hade varit död idag om det inte var för alla dessa band och deras musik.
Var skulle man tagit vägen i alla stunder av hopplöshet när inget annat funnits vid ens sida än just musiken?
Och kanske är det just därför Känn ingen sorg för mig Göteborg låten man ska lyssna på när klockan slår 00.00.


Kommentarer
Postat av: H

Lätt att det är den man ska lyssna på när klockan slår nytt år!

2009-12-31 @ 19:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0