Arvika - Funk09

Nu är vi tillbaka från Arvika! Man är just nu lite sliten för det har blivit lite sömn, mycket jobb och mycket musik, men det har ändå varit mycket roligt. Efter att ha haft strul med typ allt i början ordnade sig det mesta upp sig på fredagen som tur var.

Jag Hanna har jobbat som stagehand på Vintergatan som är största scenen och det coolaste ögonblicket var när jag tillsammans med en kille till fick köra följespot på Depeche Mode. Det innebar att vi skulle följa efter gitarristen med ljuset och stänga av och på det när vi blev tillsagda. Det var häftigt att kunna se spelningen från Front Of House(mixerbordstornet) och se all publik även fast jag inte är något stort Depeche fan.
 En del bands crew var otrevliga medans vissa var sjukt trevliga och uppskattade våran hjälp mer än de andra, schysstast var NIN crew som gav oss NIN-tröjor som tack, det var mycket uppskattat. 

Som tur var jobbade inte Ida och jag när Mando Diao spelade, så vi stod såklart längst fram. Det  var en grym spelning, dock lite trist att det var exakt samma spellista som på Peace&Love, men ändå, så fantastiska dom är live, jag citerar vad det stod i programmet "Har man sett Mando Diao live vet man att de är ett band som verkligen ger allt på scen tills varje svettdroppe kramats ur kroppen" Kan bara instämma i det!
Dessutom så när jag började jobba igen vid 01 så hittade jag två Mando spellistor som bara låg slängda på marken, så jag plockade snabbt upp dem och gav den ena till Ida.

Annars så var Dektektivbyrån överraskande bra live, jag har lite svårt för instrumental musik egentligen, men det var packat med folk när de skulle spela och de var sjukt taggade också så det var en grym stämning som gjorde att spelningen inte kunde bli annat än bra.

Röyksopp är inte min typ av musik insåg jag, och festivalens miss var att jag missade Frida Hyvönen och Fleet Foxes(eftersom jag var tvungen att jobba då). Ida som var på Frida sa att det var fint, hon spelade både Dirty Dancing och Oh Shanghai, hade mer än gärna velat höra de låtarna live.

Sämst var min nyckelfunk(närmaste chefen) som inte jobbade någonting själv men sa åt oss att jobba desto mer.

Men sammanfattningsvis så var det en fin festival, och har träffat mycket trevligt folk också från hela Sverige så det väger upp det dåliga.

Bilder kommer så småningom, när jag har fått tag på min kabel till kameran som är i Falun(när jag själv är i Stockholm) eller så kanske Ida hinner ladda upp lite bilder innan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0