Mando Diao @ vk* Brussels 21/11-09

Febrig och allmänt hängig och med alvedon i kroppen trängde jag mig ändå ganska långt fram på Mando Diao på Vk igår kväll!
Var ganska skum publik väl långt fram stod folk rätt glest och inte alls något tryck liknande det på svenska Mando spelningar.
Trodde allt var mer intensivt utomlands.
Sugarplum i Berlin var ju absolut det.
Så publiken stod rätt still inte så många kunde allt för många texter och belysningen var minst sagt inte högteknologisk vilket gjorde det svårt att få bra bilder.
Förväntade mig att få höra The new boy och den kom :) så vacker, men hade varit ännu finare om inte alla i publiken stått och pratat med varann under tiden så att dom överröstade Gustaf liksom. 
Sedan kom All my senses till min förvåning.
Long before rock'n'roll bland de första låtarna i setlisten också lite udda kanske.
You can't steal my love, kvällen till ära tillägnad Bryssel(förtjänar det verkligen inte för övrigt) var definitivt en höjdpunkt, sjukt fint.
Vet inte om det berodde på att jag var så sjuk eller på den knäppa publiken men stämningen inföll sig inte riktigt för mig.
Efter DWS går Mando av scenen för 2:a gången och jag går längst bak i publiken.
Sedan kommer Mando ut igen, Gustaf håller ett tal och tillägnar låten "to all the singles out there". Go out tonight
Shit vad hela spelningen höjs upp till skyarna genom låten, stämningen infinner sig och låten just där och då är det absolut bästa som finns!

Bäst: Go out tonight!! <3
Sämst: Publiken, belysningen, körtjejerna som aldrig tillför något samt att jag var väldigt sjuk.
Saknade: If I don't live today then I might be here tomorrow, The quarry(hade verkligen velat höra den live!) och Hanna.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaha så inget if i don't live today alltså? fint att jag finns med under det som saknades. Och ja vad jag irriterar mig på körtjejerna..

2009-11-23 @ 19:15:42
Postat av: I

Det roliga är att mamma gjorde det med

2009-11-24 @ 17:41:09
URL: http://svfl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0