It's your birthday tomorrow but I'm not supposed to know

Annika Norlin eller Säkert! eller Hello Saferide eller vad man nu vill kalla henne bloggar om poptexter hon gillar på http://waitingaroundtodie.blogspot.com/ Nu på sistonde har det inte varit så uppdaterat men så någongång ibland kommer det ett nytt inlägg. Tidigare har hon skrivit om Spring Ricco med Florence Valentin i bloggen och de rader i texten hon gillar extra mycket gör hon tjockt, så himla fint tycker jag. Spana in den bloggen på en gång!

Och när jag skriver om Annika Norlin så måste jag bara säga att jag tycker hon är en brilljant textförfattare, både på svenska och engelska. Hennes första skiva med Hello Saferide har fenomenala texter, lyssna bara på låtar som Loneliness is better when you're not alone, My best Friend, Long lost penpal, I thought you said summer was going to take the pain away, Highschool stalker ja typ alla låtar på den skivan är ju grymma. Och så EP:n Would you let me play this EP ten times a day? som The quiz, 2006 och Last bitter song är med på. Och så Säkert! skivan, bästa låtarna på den skivan är: Det kommer bara leda till något ont, Vi kommer att dö samtidigt du och jag, Någon gång måste du bli själv och Och jag grät mig till sömns efter alla dar. Har ni inte lyssnat på henne tidigare tycker jag det är dags att ni gör det nu, allt finns på Spotify.


Bilden är tagen av mig på hennes spelning på Debaser Medis förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0