You standing on a borderline and then you move

Bästa låten igår var den Håkan-låt Ida skrev om i förra inlägget Evert Taube tycker jag, och jag mindes inte helt fel att det var Daniel Gilbert som skrivit låten från början. Såhär skriver Håkan i texthäftet till Något gammalt, något nytt något lånat, något blått om låten Evert Taube: "Låten byger på en av Daniels gamla låtar. Den handlar om en flickvän som spårade ur. Eller om två personer som spårade ur. Några suddiga minnesbilder från alkoholeftermiddagar i vårsolen, på kyrkogården bredvid vår skola vid Möndalsån. Bredvid och runt omkring: gravar, parkeringsplatser, skolan, rykande fabriker, skenande spårvagnar, krav, framtiden, knappt någon dåtid, idioter, clowner, spanska glosor, ekvationer, rödljus, grönljus, begravningar, den stora portalen till kyrkogården med skriften "Tänk på döden" över. Och under - du och jag, Evert och hoppet."

Var kul att se honom igår tycker jag, även om det inte var bland det bästa jag sett så var det fortfarande bra. Ska bli spännande att höra hur skivan låter sen, den släpps tydligen den 28 december enligt PSL. Och som Ida skrev såg vi John från Johnossi vilket var häftigt tycker jag, och jag såg även Theodor Jensen, funderade på att gå fram och säga att Bapada är en grym låt men vågade inte riktigt det.

Och så tillsist mina bilder från igår:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0