Down in the past

Jag är just nu i Glasgow tillsammans med Annie och Kristina, vi ska vara här i tre veckor och lyssna på en massa bra musik. Igår spelade Mando Diao här i Glasgow och klart att vi var där! Vi visste inte riktigt vart stället Oran Mor låg där Mando skulle spela så vi frågade oss fram och den sista vi frågade sa att det låg "on the end of the road you see the big church". Ska dom spela i en kyrka tänkte jag? Och mycket riktigt, det stämde, i källaren på en kyrka, låg det något som såg ut att vara en pub med en scen. Mycket trångt, mörkt och hur lite folk som helst. Detta kan inte vara sant tänkte jag, i Sverige är det ju tusentals fans och trångt framför scenen, och här fast vi kom när förbandet spelade var det inte mycket folk alls framför scenen och man kunde kommit längst fram om man velat. Jag dog typ, så sjukt coolt att se Mando på en svettig klubb, typ så som deras spelningar måste ha varit i början. Mats syntes knappt eftersom han var tvungen att sitta bakom Gustafs och Björns förstärkare men så sjukt grymt det var! En av de bästa Mando Diao spelningarna jag sett! Fast låtlistan var densamma som sommarens festivalgig vilket jag tyckte var lite tråkigt, förutom att de spelade Give me fire också, hade velat höra mer gamla, men ändå, så fantastiskt var det! Kunde inte fatta att det var sant! Och jag dansade mig svettig och sjöng med högt i varje låt. Och If I don't live today then I might be here tomorrow tillägnade dom Henrik Larsson. Och i Dance with somebody sa dom till alla att komma upp på scenen och dansa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0