Ibland känns det som jag alltid är två steg bakom dig

Idag lyssnar jag på Lasse Lindh skivan som helt enkelt heter Lasse Lindh. Den som låtarna Svenska hjärtan, Överlever du Härnösand så överlever du allt, Louise ibland och Sommarens sista smak finns med på. Den mest kompletta Lasse Lindh skivan enligt mig, där alla låtar är så där fantastiskt bra. En skiva jag tycker alla borde ha i sin skivsamling.

Kommer ihåg att jag spelade upp Svenska hjärtan för en av mina kompisar när vi gick på högstadiet, och hon gillade den så mycket att hon köpte hela den skivan. Sen brände hon ett ex av den skivan till mig och idag hittade jag den skivan och direkt lyssnade jag på den. För den finns inte på Spotify och för att den Lasse skivan passar perfekt just nu.


"Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar
Och om dom bara gav oss chansen

Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
du får nått så mycket bättre, du får hela djävla jag
Hela underbara, unika jag inte något så fjuttigt som en morgon och en dag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0