You don't know who you are

Tänkte att det var dags att göra en spellista med låtarna jag lyssnar mest på just nu. De flesta av låtarna som är med har vi nyligen skrivit om här på bloggen, men har ändå skrivit en förklaring till varför jag har med dom låtarna jag har.

Monday Tuesday spellista nummer 3
Skinny love - Bon Iver
 - Det var min kompis Annie som spelade den här låten för mig. Och låten ger mig en speciell känsla, kan inte riktigt beskriva vad det är för känsla, men jag bara känner att det är en otroligt bra låt.
Heaven's on Fire - The Radio Dept.
 - Första singeln från deras nya platta, och den bästa på hela skivan enligt mig. Har inte lyssnat så mycket på Radio Dept innan men ju nu går denna låt på repeat hos mig. Så galet bra, soundet, texten, allt med den.
Swedish sin - Billie the vision and the dancers
 - Från deras skiva I used to wander these streets. Hörde denna låt för första gången igår trots att jag haft den på min mobil ett bra tag, och herregud vad texten gjorde mig knäsvag när jag hörde den för första gången. Om man bara byter ut London mot Glasgow är den klockren.
Remember me - British sea power
 - Så mycket energi i den låten, och sån bra text.
Minnen av aprilhimlen-Håkan Hellström
 - För att det är Håkans bästa låt enligt mig. Och den bara måste man lyssna på i april.
Was it me - Elias and the wizzkids
 - En av de bästa låtarna från nysläppta skivan Just do it. Raden "Did I really discover the meaning of life to the beat of drums underneath flashing lights" gör hela låten helt fantastisk.
Somewhere else - Razorlight
 - Extra spår från Razorlights första skiva Up all night som jag inte har på mitt exemplat av den skivan. För att det är en av mina favoriter bland Razorlight låtar.
Troubles will be gone - Tallest man on earth
 - Låt från Tallest andra skiva som släpptes nyligen. För att den låten ger en hopp om en ljus framtid och man blir glad av att lyssna på den.
Hand me down - Mystery Jets
 - Innan jag såg dom live i april hade jag inte alls lyssnat mycket på den här låten. Tryckte bara förbi den i mobilen när jag lyssnade på musik, men så spelade dom den live och då fick dom mig att få upp ögonen för denna grymma låt. Den kräver kanske bara några lyssningar innan man inser dess storhet.
Young Enough - Robert Svensson och Markus Krunegård
 - När denna låt släpptes som singel spelades den ganska mycket på P3. Jag tyckte då att det var en grymt bra låt men det var innan Spotify kom så enda gången jag kunde lyssna på den var när dom spelade den på just radio. Upptäckte den igen nyligen och kan inte sluta lyssna på den.
Gold guns girls - Metric
 - En bra låt helt enkelt.
If I die now - Friska viljor
 - Åh texten. Behöver jag säga mer?




Kommentarer
Postat av: AMANDA

alltså. jag är så glad att jag har inspirerat dig hanna med lite musik. ni som är mina musikorakel annars :) (BRA LISTA!!)

2010-04-24 @ 21:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0