Ibland är en dröm det finaste man har

En dag när internet låg nere, jag hade varit ute och promenerat i timmar för att få tiden att gå och sen inte hade så mycket att göra bestämde jag mig för att äntligen titta på Håkan Hellström live DVDn från Peace&Love 2009. Ida fick hem den i brevlådan när jag var i Sverige innan jul och jobbade natt på posten och då tänkte vi kolla på den ihop, men det blev inte tid till det för det enda vi gjorde var att jobba på nätterna och sova på dagarna. Jag fick med mig den på ett USB samtidigt som Ida sa "kolla på den när du har riktigt tråkig". Har inte velat kolla på den tidigare för jag varit rädd att den ska göra mig besviken, att livekänslan ska försvinna och det bara ska bli skit av allt, men oj så fel jag hade.

När Håkan kom in på scenen i första låten Tro och Tvivel ryser jag så mycket så det inte är sant. Andra låten får mig också att rysa i hela kroppen och när introt till tredje låten som är Dom kommer kliva på dig igen, så är det inte långt till tårar. Och det han säger innan han spelar Bara dårar rusar in är magiskt:

"tänk på det, att försök att hålla kvar vid drömmen, för att det precis en sån dröm, även om den inte är realistisk, o även om den inte går att uppfylla, som får en att hålla hakan lite högre i tillvaron. Och om den här låten mina vänner handlar om nånting, o det är jag inte säker på att den gör, men om den gör det, så är det väl just kanske det. Den heter Bara Dårar rusar in"

DVDn får mig att minnas tillbaka till den där sommarnatten då Ida och jag stod i publikhavet, alldeles för långt bak egentligen, och skrek med i varenda låt. Den får mig att längta så sjukt mycket efter sommar och festival och livemusiken som man gillar allra mest.


Så absolut en konsertDVD som verkligen är värd att köpa, tror att jag kommer att kolla på den många många gånger när jag längtar efter en riktigt bra konsert som allra mest.

Kommentarer
Postat av: Ida

Håkan spelningar med dig är det finaste som finns för mig.

2010-04-23 @ 08:02:37
Postat av: AMANDA

alltså åh ja. denna live-dvd. har sett de hur många gånger som helst, ryser varje gång! ååååh!

2010-04-23 @ 11:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0