Where are you going now friend?

Som vi peppat och nu är den äntligen här, Mavericks!
Och den var värd all väntan.
Detta är Johnossis tredje skiva vilken för många band tenderar att inte alls vara i samma klass som de första skivorna.
Men jag gillar Mavericks och den gjorde mig inte besviken alls.
Kanske beror det delvis på att jag längtat så himla mycket och därför inte bryr mig om hur det låter så länge som det är Johnossi.
Men jag hoppas att det inte bara är jag som är helt såld på Mavericks.
Dead End är absolut bästa spåret såhär långt.
Johnossi körde tre låtar live igår på Bengans i samband med signering där och startade med Dead End och avslutade med den akustiska versionen av What's the point som Hanna skrev om tidigare i veckan.
Och det var den bästa skivbutiksspelningen någonsin.
Det var proppat med folk vilket gjorde att jag inte såg någonting av Ossi och bara huvudet av John.
I vilket fall som helst bådar den spelningen hemskt gott inför den utsålda spelningen på Debaser Medis 13 maj.
Johnossi är grymma på skiva men live är de ännu bättre, och ska ni se ett band innan ni dör är Johnossi det självklara valet.


Kommentarer
Postat av: AMANDA

lyssnar nu!! gillar Worried ground :)

2010-04-30 @ 16:37:36
URL: http://unknowndistance.blogg.se/
Postat av: Cissy

Jag blev också grymt imponerad av skivan! Det låter verkligen inte svenskt. Och det på ett bra sätt. Kanske fattar ni inte alls vad jag menar men...

2010-04-30 @ 19:10:40
URL: http://radionerd.wordpress.com
Postat av: Ida

jag förstår precis vad du menar cissy, dessutom tycker jag att skivan bara blir bättre och bättre(om det ens var möjligt) ju mer man lyssnar på den.

2010-05-01 @ 19:49:29
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0