You used to have all the answers

The Ark släpper sin kommande skiva In full regalia som en tidning, dvs kommer skivan/tidningen säljas på många fler ställen än vad den hade gjort om den släpps som bara skiva, plus att den bara kommer kosta 99 kronor för att det är lägre moms på tidningar än skivor. Mer kan ni läsa om det på PSL. Spännande och kul med nytänkande tycker jag. Här kan ni lyssna på Superstar som är första singeln från skivan.

De senaste dagarna har jag lyssnat mycket på låten Remember me med British Sea Power.  Våran fina läsare Amanda tipsade mig att jag skulle se bandet på Hinterlandfestivalen som jag var på i början av månaden och det gjorde jag också. Deras spelning där var mycket bra, men tror att den blivit bättre om jag lyssnat in mig ännu lite mer på dom innan spelningen. Nu blev det så att jag tyckte att alla låtar lät nästan likadant och stod mest och väntade på en låt jag kände igen tyvärr. Absoluta höjdpunkten på konserten kom när dom spelade just Remember me och alla i publiken stod och sjöng med. Grymt.



Till sist så vill jag bara tipsa om The Antlers som gjort en cover på The XXs låt VCR, den kan ni lyssna på här.

Kommentarer
Postat av: AMANDA

vad fina ni är! jag är en svårflörtad bloggläsare för det är inte många jag läser, men er kollar jag dagligen. Mest för att det är så jävla mycket känsla i varje inlägg, det ni förmedlar går inte att beskriva. det gör mig så glad varje gång. Just nu lyssnar jag på radio dept. ha en fin fredag. all kärlek.

2010-04-23 @ 11:30:45
Postat av: Hanna

Men alltså ÅH Amanda! Du är den absolut finaste läsaren man kan ha. Det gör oss så otroligt glada att någon läser och verkligen gillar det vi skriver och känner samma känslor som vi om musiken. tusen och åter tusen tack för dom fantastiska orden, det värmer något enormt!

2010-04-23 @ 17:10:18
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0