Maybe I'll just leave town

I torsdags var jag på julkonsert på Bio Rio med Elias och vänner som jag tipsade om tidigare i veckan. Det var mycket fint. Man kom in i värmen från de iskalla gatorna och blev bjuden på varm glögg innan det började. Det var lagom mycket folk och Elias var lika charmig som alltid. Detta år hade han med sig tre vänner som spelade trummor, bas och piano och det bjöds på jazziga varianter av jullåtar och Elias and the wizzkids låtar. Det var en paus emellan och jag tyckte att det blev betydligt bättre efter pausen. Elias kändes mer avslappnad, bandet hade roligare och låtarna som spelades då var bättre. Mest spelade de jullåtar men Mr Right guy, Stormy Weather, I wish, Was it me och till sist Oh these nights om jag inte minns fel var de wizzkids låtar de spelade. Innan de spelade I wish så förklarade han att detta var hans genombrottslåt för de som inte kände till honom, eller den låt vilken han slog igenom och blev känd för några iallafall. Jag tycker det är sjukt synd att han/dem inte är större, för jag tycker att de förtjänar större uppmärksamhet!

Finast av allt tyckte jag var Oh these nights eftersom det är en favoritlåt för mig och så när de gjorde en cover på Dolly Partons låt Hard Candy Christmas. Orginalet kan ni lyssna på Spotify, för än tycker jag det är okej att lyssna på jullåtar.

Elias förklarade att han tyckte att julen var lite som curry, efter en lång och sjukt charmig utläggning om varför, men poängen var att det var en blandning av allt och alla hade olika syn på det på något vis. Efter att konserten var slut fick de så mycket applåder att de kom in igen, trots att de inte hade repat in något extranummer då Elias varit fast i Berlin. Ändå så frågade de först publiken vilka önskemål de hade och sedan kom de fram till att de skulle spela Last Christmas helt improviserat. Grymt gjort var det! Mycket fin kväll allt som allt med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0