Det fanns ingen känsla som inte kunde väckas av musik

Från Hästpojken Martins blogg appropå att dom nästan bara har spelningar på ställen med 18 års gräns.
"Något som han däremot inte skrev, eftersom han inte visste de, är att vi kommer att göra spelningar för alla ni under arton någon gång under året. I alla fall i Göteborg.

Känns ganska meningslöst om man inte gör det. Det är ju trots allt i den åldern som musiken bara går rätt in. Mellan tretton och arton var det det enda jag gjorde; låg hemma och lyssnade på musik. Och den gick rätt igenom mig. Varenda fiber var musik. Det fanns ingen känsla som inte kunde väckas av musik. Nuförtiden är det egentligen bara nostalgi som skapas. En känsla av att något gått förlorat. I och för sig är väl inte det så illa, men spektrat var något bredare förr."

Och herrgud det är ju så jag känner. I och för sig är jag inte arton längre men ändå, mentalt är jag arton fortfarande, eller kanske ännu yngre för musiken går fortfarande bara rätt in. Det är därför jag också fortfarande hatar åldersgräns på ställen, för då kommer musiken inte ut till dom som verkligen behöver den. Till dom som fortfarande känner mest och till dom som musiken betyder allt för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0