För allt blir så svart när jag släcker på natten, och jag gråter så lätt när låtarna går i moll


Klaraberg med Florence Valentin. Som egentligen är en svensk tolkning av låten A fool in love av Otis Clay. Florence Valentins svenska version av den låten är övergrym tycker jag. Så bra att Moneybrother bestämde sig för att också göra en version av deras svenska översättning när han gjorde skivan Pengabrorsan. Fast då heter den Från Klaraberg till dig. Tack till Florence Valentin eller något liknande står det om den låten i konvolutet. Dock är Moneybrothers version inte i närheten av att vara lika bra som Florence Valentins tycker jag, så ovanför kan ni lyssna på den bästa versionen av den låten. Live från Sticky Fingers i Göteborg. (för övrigt fullkomligt älskar jag Loves snack innan låten drar igång)

Kommentarer
Postat av: fabian

åh, den konserten va jag på, fantastisk låt, finns väll egentligen inte ord

2010-07-25 @ 20:55:31
URL: http://queclub.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Nej va du? Fan vad grymt, kommer ihåg att jag funderade på att åka ner från sthlm till gbg för att gå på just denna konsert men det blev inte så för det var knepigt att komma hem efter att den var slut. men vad man önskar att man hade åkt såhär i efterhand!

2010-07-26 @ 02:18:13
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0