My blood is warmer when you're here!

Lördagen var en magisk dag på Peace and Love 2010.
Utpumpade och utan energi i ett alldeles för varmt Borlänge redan innan första spelningen dansade vi ändå som sjutton med start 15.45 på Sugarplum Fairy konstant till och med 00.15 då Shout Out Louds slutade spela.
Överraskningsspelningen med Sugarplum Fairy på en av festivalens minsta scener kom tillsammans med Markus Krunegård att bli festivalens bästa spelningar.
Sugarplum Fairy hade en fantastisk setlist med många låtar från deras allra första skiva Stay young tillsammans med b sidan She's all that.
Spelningen nådde sin absoluta höjdpunkt under Stay young som live inte är någon annat än ren lycka!
Markus Krunegård är alltid fantastisk live och eftersom det var alldeles för länge sedan vi hade möjlighet att se honom tillsammans kom spelningen på lördagskvällen att bli magisk.
En setlist bestående av bland annat Lev som en gris dö som en hund, Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp, Samma nätter väntar alla, Den som dör får se och Jag är en vampyr kan inte göra en spelning till något annat än just magisk.

Hannas spelschema från lördagen.

Carl Norén, Sugarplum Fairy.

Markus Krunegård.


Kommentarer
Postat av: Cissy

Jag gillar er blogg riktigt mycket men en sak slog mig när jag läste det här inlägget. Ni gillar inte många kvinnliga artister. Kan jag ens komma ihåg någon från blogginläggen jag läst? Varför är det så?

2010-07-09 @ 19:36:45
URL: http://radionerd.wordpress.com
Postat av: Hanna

Åh men tack.

Ja har aldrig riktigt tänkt på att det är så att vi inte lyssnar så mycket på kvinnliga artister men när du säger det så började jag tänka efter och insåg att det är så. vet inte varför det blivit så dock, har helt enkelt lyssnat på det som låtit bra och aldrig riktigt reflekterat över om det var en man eller kvinna som sjunger. Dock tycker jag att det finns några riktigt bra kvinnliga artister, tycker att Annika Norlin är ett geni och gillar även Laleh, Miss Li, Marit Bergman och Sahara Hotnights. Har inte kommit så mycket nytt från dom på sistonde så kanske är därför vi inte bloggat så mycket om det. men det ska det bli bättring från vår sida på!

2010-07-10 @ 16:55:41
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/
Postat av: Cissy

Jag är väl lite jobbskadad där vi jämt försöker köra 50/50 - men det är svårt ska jag säga. Tyvärr. Men oavsett, ni gillar bra musik och skriver fint - härligt! Och Sahara kommer nog med nytt snart, Josephine sa att de håller på och jobbar med nytt när hon besökte oss på P3 Fredag i våras. Kan bli bra!

2010-07-11 @ 00:50:53
URL: http://radionerd.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0