Hate 2010

Det här är en musikblogg och i dessa tider går det inte att komma undan Love Stockholm 2010, "a tribute to the royal wedding".
Att Timo Räisänen, Markus Krunegård och framförallt Johnossi valt att medverka i denna tribute to the royal wedding blev jag förvånad över, vad är det som lockar? 
Mig får dom inte i publiken.
Florence Valentin eller Love Antell finns inte med bland medverkande band, det gör inte Hästpojken heller, och det är i och för sig inte så märkligt något jag är hemskt glad över.
Det får mig att inte tappa hoppet helt och hållet.
Jag håller helt och hållet med det Hästpojken Martin skrev i sin blogg för ett tag sedan,
"Det ska spela en massa band på taket till slottet under festligheterna. Nu var det väl inte så att de specifikt frågade efter oss, men någon som hade hand om det hela undrade vad vi skulle kunna tänkas hitta på för festligt för att fira vår underbart begåvade och vackra kronprinsessa om vi fick ynnesten att spela där. Vi svarade att vi naturligtvis inte skulle kunna tänka oss att spela någonting. Ska bli lite intressant och se vilka band som står där och saluterar kärleken i sommar. Naturligtvis kommer alla idolettor och idoltvåor sjunga i kör. Men vilka band eller artister med någon form av självaktning kan egentligen tänka sig att ställa upp på något sådant?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0