It's the night and I can be who you like

Igår spelade Snow patrol i Glasgow och det var Frightened rabbit, Band of Horses och The Editors som skulle vara förband. Egentligen var det väl en endagsfestival för det var två scener och området öppnade redan vid klockan två på dagen. Jag är inget stort fan av Snow Patrol och fattade inte riktigt varför Frightened rabbit och Band of Horses var förband, är det några band man vill se är det ju dom. Det kostade 50 pund så jag hade inte råd att gå men av en slump var jag och Annie ute och gick och efter två timmars promenad från där vi bor ramlar vi plötsligt in i Bellahouston park där banden skulle spela. Så otroligt otippat och precis när vi är utanför området börjar Frightened rabbit spela så vi sätter oss utanför och lyssnar. Har bara hört en låt eller två med bandet förut men det lät så bra att jag bara måste rekomendera er att lyssna på dom, antingen på Spotify eller på Myspace. Hoppas jag får chansen att se dom live på riktigt snart för det lät riktigt grymt igår. Dom spelar på Hultsfredsfestivalen i år så om ni ska dit bara måste ni se dom! Favoritlåtarna just nu är The Twist, The modern leaper och Keep yourself warm.

Strax efter dom spelar klart började Band of horses spela och jag önskar så att jag hade kunnat stå framför scenen och också se dom eftersom att deras nysläppta skiva Infinite arms(som jag skrev om tidigare här) är en av de bästa skivorna jag hört i år. Dom spelade alla låtar man ville höra plus den gamla helt fantastiska låten The funeral.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0