Och jag minns dig innan sömnen tar mig

Absolut bästa låten att lyssna på när man ligger och vänder sig och inte kan sova är Oceaner med Kristian Anttila. Texten kan vara bland den bästa jag hört och eftersom låten är drygt 10 minuter och har ett grymt sound passar den perfekt att ha i hörlurarna på svag volym när man ligger i sängen.

...och jag minns dig när jag vaknar
som pilar mot min kropp
Här är tystnaden som skär
Här är saknaden som lär

Och jag minns dig innan sömnen tar mig
små tistlar i mitt bröst
Och jag hoppas att du inte har det bra
Jag vill att du ligger vaken som jag

Här är jag som trotsar alla nätter
Här är jag som mot ödet förklarat krig
Så säg mig vad gör du ikväll?
Luften är tung av allt som aldrig hänt

Vad är det för andra himlar som du hittat?
Vem är det som tror sig kunna fylla min plats?
Så säg mig sover du inatt?
Luften är full av allt som aldrig sagts

Men jag sitter vid fönstret
för att få se livet fladdra förbi

Väck mig, släck mig
Har du en gång släppt in mig är det där jag blir kvar
Väck mig, släck mig
Du kan slåss och kan låtsas att du har ett val

Vem är du att bestämma dessa murar?
Vad gör egentligen en popsång hit eller dit?
Jag räknar dagarna som skåror i min vägg
Jag räknar avstånden i millimeter betong

Vad är det som gjort dig så ointaglig?
Vem är du som från mig förklarat dig fri?
Jag såg framtiden i stjärnorna inatt
Små korn av ljus i oceaner av svart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0