There's just one thing that I wanna do

Mystery Jets spelade igår på Electric Circus i Edinburgh och det var inte förren två förband hade spelat och några timmars väntan som konserten började strax efter tio. Lokalen hade då blivit full med folk och scenen var perfekt storlek, man fick rätt känsla för en trång och svettig klubbspelningen. Bandet stod trångt på scen, med basisten strax bakom ena sångaren Blaine, men tyckte det bara var positivt då när jag såg dom på Hinterland tyckte jag att scenen var lite för stor för att konserten skulle bli ultimat. Det var samma spellista som på Hinterland men tyckte ändå att det var fantastiskt bra, var mycket roligare denna gången då jag kände igen två av dom nya låtarna och fullkomligt älskar Flash a hungry smile. Finast var just den låten och så Hand me down och sista låten Behind the Bunhouse.
Känns som att varje gång jag ser dom live blir jag mer kär i dom, sångaren Blanie som är så charmig och så andra sångaren Willian som har det finaste leendet och som var så himla taggad igår och såg glad ut hela tiden på scenen. Fick några bilder jag var ganska nöjd med eftersom vi stod nästan längst fram.
Hoppas verkligen dom spelar i Sverige någongång snart så fler har chansen att se dom.
Det var inte förren jag lyssnat på skivan 21 riktigt många gånger och sen såg dom live igen som jag riktigt fastnade för dom, men jag lovar er det är verkligen värt att ge Mystery Jets en ordentlig chans om ni inte redan nu gillar dom.
Nedan finns en video med nya låten Melt från den kommande skivan Seratonin som släpps den 4 juli. Som jag längtar! Inte den bästa ljud och bild kvalitén men det är ändå något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0