Jag kunde varit en eld

Av en slump kom jag in på [ingenting]s hemsida och läste följande om varför konserten på Berns med shout out Louds var inställd och flyttad till Debaser Medis:

"[ingenting] ställer in sin konsert på Berns. Anledningarna är flera, men framförallt tycker vi att både Berns och Syndikalisterna beter sig illa. Vi är fredsivrare, och både Berns (genom sitt envisa ansvarsförskjutande och en motvilja att erkänna att man bedrivit en människovidrig anställningspolitik) och Syndikalisterna (med maffialiknande utpressningsmetoder som kontraproduktivt sabbar för hela fackföreningsrörelsen och radikaliserar vänsterpolitiken) beter sig omoget och oprofessionellt. Vi vill helt enkelt inte vara en bricka i spelet, en del av ett barnsligt sandlådebråk. Fuck Berns! Fuck extremism! Länge leve kärleken!

Nytt speldatum är 24e November. Lokal: gamla medborgarhuset Debaser Medis."

Jag tycker att det är bra att de tar ställning och sen säger som det är. Och när jag läste detta blev jag grymt besviken på Shout out Louds som i ett nyhetsbrev tidigare då de berättade att konserten var flyttad bara skrev: 

"Dear Stockholmers and outside friends, Our Stockholm show at Berns November 20 has been cancelled because of various personal reasons. The new date and place is Nov 24 at Debaser Medis"

För varför säger inte dom bara också som det är. Om man tar ställning varför inte våga stå upp för det sen? Men sen tidigare hade man kunnat ana det om Shout out louds efter att ha sett detta klipp på PSL inför Valet 2010. Jag gillar inte alls att många svenska band undviker frågor om politik när de får några. Okej att man inte öppet går ut med vad man röstar på och tycker men att när man väl får frågan eller tar ställning tycker jag att man måste våga stå för det.

Tillsist: ett par av mina bilder på [ingenting] från i onsdags.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0