Just a piece of hell you know

Lyssnar på Tallest EP:n Sometimes the blues is just a passing bird som Ida hade med sig hem från konserten med honom i New York. Och alla de fem låtarna som finns på den skivan är passar utmärkt att lyssna på just nu, och inleds med låten Little river som ni kan lyssna på i klippet nedanför.




Tallest man on earth
spelar två kvällar på Södra teatern i Stockholm i december. Eftersom jag nästan var säker på att jag skulle få se honom i Glasgow den 22 november så väntade jag med att köpa biljett, men nu visar det sig att jag inte kan se honom i Glasgow längre. De har dessutom flyttat konserten till en större scen där. Tänkte då köpa biljett till en av konserterna i Stockholm men då visar det sig att båda kvällarna är utsålda sen länge. Jag köper en biljett till spelningen i Glasgow då men inser att jag inte kommer kunna flyga till Glasgow för att flyget går tidigt på söndagsmorgonen den 21 november och då är Ida och jag fortfarande kvar i Lund efter att ha sett Håkan Hellström där dagen innan. Så allt slutar med att jag inte kommer att få se Tallest man on earth tyvärr och jag vet inte vad jag ska göra. Har sett framemot det sjukt mycket eftersom det var i september förra året jag såg honom live sist och det är alldeles för länge sen. Tycker det är grymt kul att han blivit så pass stor att han säljer ut konsert efter konsert. Samtidigt är jag så arg på mig själv att jag inte var ute i tid. Och nu har jag två biljetter till hans konsert på The Arches i Glasgow måndagen den 22 november men kan inte gå, men åtminstonde går pengarna jag betalat för dem till honom så helt slängda i sjön är de iallafall inte. Nu hoppas jag innerligt att fler Sverige datum tillkommer i hans turnéplan. En konsert på Arenan i Falun till exempel skulle inte vara helt fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0