Come see me again. We go back and forth.

Johnossi startade sin Sverige turné i torsdags i Uppsala på Katalin och spelade dagen därpå i Norrköping på Flygeln.
Två fantastiska vänner gjorde det möjligt för mig att gå på dom båda.
Båda spelningarna höll hög kvalité, speciellt då John Engelbert var enormt peppad på scen och gav allt som om varje låt vore den sista. 
En utsåld Uppsala spelning och en Norrköpingsspelning med över tusen personer i publiken är det tydligaste beviset på att Johnossi inte längre är okänt för den stora massan.
Som jag redan skrivit om tidigare tycker jag att spelningar på större lokaler aldrig blir, trots ett enormt peppad band, lika bra och magiska som på intima lokaler. Flygeln är större lokal. Katalin är mer intim.
Setlisten var exakt samma på de båda spelningarna, vilket jag kan känna är lite tråkigt, med alla klassiska Johnossi låtar men med en av mina absoluta Johnossi favoriter Social Flu, b sidan till Party with my pain som handlar om den sociala fobin.
När John en bit in i Norrköpingsspelningen förklarar att "vi älskar er verkligen, och inte sådär som andra band säger, utan vi älskar er verkligen" känner jag att Johnossi är ett sånt band som alltid kommer att älska att stå på scen inför en peppad publik, oavsett hur stora dom än blir.

Johnossi på Flygeln i Norrköping 15/10-2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0