But I'll wait for the day you will see, you can't say no to me

Igår var jag på plats på Debaser Slussen för andra gången denna vecka. Rasmus Kellerman var det som skulle spela, och efter att på söndagskvällen, då jag satt i en förort till Stockholm och egentligen ville befinna mig i Glasgow, lyssnat igenom hans skiva the 24th några gånger så bestämde jag mig för att gå. För att överleva så behöver jag helt enkelt ha bra spelningar att se fram emot. 

Kom dit strax efter åtta, min kamrat köpte mig en red stripe och jag hade nästan kunnat befinna mig i Glasgow om jag bara blundade. Vid nio gick Rasmus upp på scenen och lokalen hade hunnit bli ganska så full vid det laget. Med sig hade han en karl på elgitarr och så var det han och en akustisk gitarr. Han började konserten med att spela låten 24th och det var verkligen stämningsfullt. Han spelade några "riktigt gamla" Tiger Lou låtar som han själv uttryckte det, bland annat Last night they had to carry me home. Finast på hela konserten var just en Tiger Lou låt You can't say no to me. Finns inte att lyssna på Spotify men klicka på play nedanför så kan ni höra den.



Gillade verkligen starkt detta avskalade sätt att framföra låtarna på, och lyssnar man på skivan the 24th så låter det ungefär så också.Han verkade verkligen tacksam över alla som kommit och när konserten var slut tackade han så mycket för han fått dela denna fina stund med oss.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0