Mystery Jets @ Mercury Lounge

Mystery Jets skulle spelat två dagar i rad på Mercury Lounge i New York men på grund av "immigration issues" blev den första spelningen inställd. Istället fick jag vänta till den 15e september för att se bandet jag inte sett sedan november 2008 och vars senaste skiva, Serotonin, jag älskar.

Jag får gåshud och känner att jag lika gärna kan dö i morn när Mystery Jets efter två förband kliver på Mercury Lounges scen, vars lokal kan liknas vid Debaser Slussens i Stockholm, och inleder med Alice Springs. Deras brittiska engelska är så fin att man smälter. Efter Alice Springs följer låtar från både nya och gamla skivan och höjdpunkter under spelningen, som pågår i knappt en timme, är Melt och Miracle. För er som befinner sig i Stockholm är bandets spelning den 27e ett absolut måste. Ni märker att jag tyckte spelningen var magisk men jag befinner mig trots allt i städernas stad och här kan inget vara annat än just magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0