Shout out louds på King Tuts i Glasgow


Efter ett förband som hette Plants and animals(som var helt okej, men inget jag skulle betala pengar för att se igen) gick äntligen Shout out louds upp på scen någongång stax efter klockan tio i fredags. Jag var redan innan grymt taggad och de började hela konserten med att spela 1999. Låtlistan var bra men alldeles för kort så jag saknade 100°, Play the game, You're dreaming, Show me something new och Wish I was dead. De spelade ganska många låtar från Our ill wills skivan och extranummret bestod av Please, Please, Please och Walls och under den förstnämnda exploderade publiken och alla stod och sjöng och dansade med vilket var sjukt fint. De spelade även The comeback från deras första skivan vilket också fick publiken att fullständigt jubla. Bäst tyckte jag Normandie och Too late too slow var. Normandie är en av mina absoluta favoritlåtar och var inte alls beredd på att höra den så när den väl kom så stod jag nästan i tårar. Too late too slow har varit soundtracket till mina sista dagar i Glasgow och därför var det sjukt fint när de spelade den då jag kände att dessa rader stämde så perfekt in på mig just då. 

Wait...did you tell me to fight the power
the go and call me a coward?
Hey, if I'm the one that wants to stay
then why do I got my suitpack packed this way?
 



Sen var givetvis Impossible och Hard rain helt magiska. Kul att se dom på ett sån grym lokal som King tuts som är så lite så man får känslan av en trång klubbspelning. Dock vet jag inte om jag kan säga att den här spelningen var lika bra som den på Peace and love i somras, kan inte riktigt sätta fingret på varför, men då var alla låtar en fullständig explosion och så spelade de ju 100°. Men helt klart en grym spelning och ett fantastiskt avslut på mitt år i Glasgow. 



Köpte skivan Work efter spelningen och det var någonslags deluxe version av den med bounusspår i form av en demo version av Show me something new och en ny låt som heter Well schooled. Sen var det en extraskiva med videorna till Fall hard, Walls, Four by four och en minidokumentär om arbetet med att göra skivan Work. Vet inte om den går att få tag i i Sverige för det verkar vara den europeiska versionen av skivan tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0