With all your lies you're still very lovable

Ofta tänker jag på hur fruktansvärt mycket jag älskar musik. Inser gång på gång att jag inte skulle kunna leva utan den. Älskar den känslan när man hör en skiva för första gången och liksom känner i hela kroppen att det här är någon speciellt. Det är som att den som gjort skivan förstår exakt hur man känner och man vet att den här skivan kommer att betyda mycket framöver. Eller när man hör en låt för första gången som man älskar på en gång och kommer ihåg exakt det ögonblicket och känslan man hade just då flera år senare när man hör just den låten.

Lyssnar väldigt mycket just nu på skivan Bon Iver-For Emma, forever ago. Vi har tipsat om låten Skinny Love från den skivan tidigare, och jag vet att många hypat skivan för länge länge sedan men det är först nu jag upptäckt hela skivans storhet. Bättre sent än aldrig. Gillar låtarna Flume, Re:stacks och så den fantastiska slutlåten For Emma lite extra mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0