Med Stockholms skyline för mina fötter, en till av alla andra nätter.

I söndags spelade bästa Markus Krunegård på Cirkus, med Laakso som förband och Hets! som inhopp mitt i Markus spelningen. Här kan ni läsa PSLs minut för minut rapportering från kvällen. Och ikväll sänder P3 hela spelningen på radio!
 
Laakso inledde med att spela Worst Case Scenario och bäst var Västerbron (är otroligt svag för pratpartiet mitt i låten, älskar det),The Death of us och High Drama. Tyckte dock deras spellista var alldeles för kort då man mer än gärna hade velat höra fler gamla låtar. De spelade ett par nya låtar som Markus presenterade som Så här låter framtiden. Han berättade att de inför spelningen hade repat och tyckt det var kul, vilket jag tycker låter grymt då det lät som en ny skiva med Laakso eventuellt är på gång. 
 
Efter ungefär en halvtimmes paus gick Markus Krunegård på scen och började med att spela låten Minusgrader rensar luften. Mitt i spelningen byttes bandet bakom ut och Hets! medlemmarna kom upp på scen och spelade Neråt Bakåt, Trist Javisst och Hasses Brorsas Låtsassyrras Kompis Fest. Sedan kom Markus band tillbaka och fortsatte med Markus sololåtar. Kul att se Hets! spela och jag hade mer än gärna velat höra fler låtar med dom. Bäst under Markus spelningen var att han spelade Sthlm Skyline och så Sörmlandsleden. Åh. Hade önskat att konserten varit längre och att han spelat fler låtar från första skivan, men ändå så jävla bra spelning.
Avslutade konserten gjorde Markus med Sjärnfallet, sjukt fint att publiken sedan fortsatte sjunga även efter att han gått av scen.
Grymma PSL har filmat extranumrerna Hollywood Hills, Love of my life och Ibland gör man rätt ibland gör man fel från konserten som ni kan se i klippet nedan! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0