You’ll build your walls and I will play my bloody part

I somras såg jag Mumford and Sons spela på Peace and Love festivalen och det var verkligen en grym spelning. Trots att de spelade på största scenen och jag bara hade hört ett par låtar innan så lyckades de få med hela publiken och jag fastnade verkligen för dem.
 
De tackade att så många kommit och bad om ursäkt för att de varit tvungna att ställa in på Hultsfredsfestivalen ett par veckor innan. Tycket det är himla grymt att ett så stort band är så ödmjuka och fixar en ny spelning såpass fort och så att alla som skulle sett dom på Hultan fick endagsbiljetter till Peace and love för att kunna se dom där istället.
 
Då hade deras andra skiva Babel inte släppts än men de spelade ett par låtar ifrån den som jag tyckte lät grymma. Hela perioden fram tills att den skivan släpptes hade jag första skivan Sigh no more på repeat med de fina låtarna Winter Winds, Dust bowl dance och White blank page. Sen Babel släpptes i slutet på september har jag lyssnat på den hela hösten och den växer för varje gång man hör den. Många fina låtar och det var precis lika bra som jag kom ihåg det från konserten i somras. Fullkomligt älskar inledningsspåret Babel och Lover of the light. Så har ni inte lyssnat på nya skivan än så kan jag varmt rekomendera den. Mumford and sons - Babel
 
Detta klipp från Letterman är mycket fint, tycker det är så imponerade att sångaren spelar trummor och sjunger så grymt samtidigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0