På TV snackar dom integration, med den dummaste snubben i vår nation, han säger nej nej nej jag är inte rasist, jag bara delar in allt i svart och vitt

Har hört så mycket bra ny musik som jag vill berätta för er om. För ett par helger sen var Hökartorget från Hedemora förband på Debaser och oj vad grymma live dom var. Mellansnack på finaste Dalmål och när jag kom hem var jag tvungen att lyssna på dom på Spotify igen. Hoppas innerligt att de släpper en hel skiva snart. Tills dess finns det ett fyrtal låtar att lyssna med dom på Spotify.
Senaste veckorna har jag lyssnat på deras grymma låt Det nya landet på repeat.
 
 
I torsdags förra veckan spelade Satellite stories från Finland på Debaser Slussen. Hade aldrig hört dom tidigare men i beskrivningen om dem stod de att de påminde om The Wombats och Two door cinema club. Hade inga förväntningar alls men OJ vad bra dom var. Blev helt knockad och håller verkligen med att de påminner om The Wombats, helt grymt bra. Gick fram efter spelningen och frågade vad skivan kostade, 100 kronor fick jag som svar och gick iväg för att hämta pengar. När jag kom tillbaka sa sångaren sen You don't have to pay cause you work here, och även fast jag försökte få honom att ta pengarna ändå så ville han inte ha dom. Sjukt fint gjort. När jag kom hem satte jag direkt på skivan och lyssnade igenom den och det blir bättre och bättre ju mer man hör dom. Är så svag för det brittiska pop soundet. Helt klart ett band jag kan rekomendera att ni lyssnar in! På Spotify finns hela skivan Phrases to break the ice som de släppte förra året.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0