Nothing could part us not one thing when we walked the streets of Norrköping

Nu ska jag skriva om en av mina absoluta favoritlåtar, Norrköping med Laakso. Kommer ihåg exakt var jag var när jag hörde den första gången och jag tänkte då att "shit vilken övergrym låt detta är" efter att ha bara hört början på den. Jag var i Falun, cyklade, påväg ner för en backe i Stennäset, hade p3 populär i lurarna och de hade precis intervjuat Markus om nya skivan Mother am I good looking, och så efter att ha spelat Italy vs Helsinki så spelade de Norrköping, en ny låt från skivan och jag blev helt tagen. Den fick in mig på Laakso på riktigt och enda sedan dess har den varit en av mina absoluta favoritlåtar, det är något med texten och musiken som gör den helt perfekt. Brilljant är vad den är!

Nedan har ni en liveversion av låten från musikbyrån live, hittade detta klippet på youtube, och det sändes i musikbyrån live hösten 2007 om jag inte minns hel fel. Har den konserten på videoband men eftersom jag inte har någon video som jag kan spela det i har jag inte kunnat titta på det på ett tag, sån tur att någon lagt upp det på youtube!

Och sist en fråga till er läsare, har ni någon absolut favoritlåt? Och till Ida: nu är det din tur att skriva om din!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0