But the trouble with dreams, they’re not what they seem, cause when you awake, they fall through your fingers in flakes

I ett bergrum under centralstationen i Glasgow såg jag igår Mystery Jets som spelade på Hinterland festivalen. Vi kom dit vid åtta tiden och de skulle inte börja spela förren tio så vi hann se British sea power(tack för tipset Amanda!) innan det äntligen var dags för Mystery Jets. Eftersom de flesta som var där var över 30 strecket så fick vi en plats vid kravallstaketet längst till vänster, perfekta platser.

När de kom in på scen började de med att spela en ny låt och nästa låt var en av mina absolut favoritlåtar Half in love with Elizabeth och då kunde jag inte göra annat än att med ett brett leende stå och sjunga och digga med. Fantastiskt fint. Setlistan var som jag skrivit tidigare helt perfekt, tyckte att de blandade gamla och nya låtar bra, det blev aldrig liksom trist bara för att de bara spelade nytt och man inte kände igen låtarna, för då var var nästa låt de spelade en gammal. Bland de nya låtarna var Melt och Dreaming mina favoriter och ser grymt mycket fram emot när nya albumet släpps i sommar. Young love spelade de också och när jag hörde introt till Two doors down så dog jag lite. Tycker också att jag fick någre hyfsade bilder, iallafall på den så sjukt charmiga sångaren Blaine.

Har även fått nya favoriter från skivan Twentyone, och försökte kolla om den skivan gick att köpa i Sverige men hittade den varken på Bengans eller Cdon så det blir väl att köpa den i Glasgow istället för jag känner att jag verkligen måste ha den fysisktformat i min skivsamling. Lyssna in Hand me down, Flakes och Veiled in grey från den skivan i väntan på nya skivan, går åtminstonde att lyssna på på Spotify.

När konserten var slut försvann alla ganska snabbt från staketet och de började plocka på scenen och jag tog mod till mig och frågade en av vakterna om jag kunde får en setlista. Det kunde jag och sedan gick jag därifrån darrandes lite lätt på handen och ganska så lycklig.





Här kan ni läsa vad Harriet från Fly magazine tyckte om några låtar från nya skivan när hon fick höra de i deras studio för ett tag sedan.

Kommentarer
Postat av: AMANDA

åh. varsågod. :)

jag älskar med "i'm half in love with elizabeth"

2010-04-09 @ 11:24:45
URL: http://unknowndistance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0