Sink or swim

The Gaslight Anthem som vi skrivit om förut gjorde en av förraförra årets kanske bästa skivor, the '59 sound men den skivan är också den enda som går att få tag på i Sverige och Europa, och bandet har egentligen släppt en skiva innan den också. Sink or Swim heter den men för att få tag på den måste man importera den från USA men så upptäckte jag att den fanns att ladda på piratebay och blev himla glad. För efter bara några lyssningar så låter det grymt bra, även fast den påminner om the '59 sound väldigt mycket. Och det är det här jag gillar så mycket med att ladda ner, man kan lyssna på musik man annars inte skulle ha möjligheten att lyssna på. Och även fast jag laddat ner skivan så kommer jag ändå be någon som ska åka till USA att köpa den åt mig.

Så om ni har möjlighet att ladda ner den skivan tycker jag att ni ska göra det. Eller så kan ni lyssna på denna låten I'da called you woody Joe, på Youtube. Så ses vi längst fram när och om Gaslight Anthem spelar i Sverige igen.



As heard by my wild young heart, like directions on a cold dark night,
Sayin', 'Let it out... You're doin' all right.'
And I heard it in his chain gang soul.
It wasn't just the same sad song.
Saying, 'Let it out, you're doing all right.'
And I'm doing all right, are you doin' all right?

And I carried these songs like a comfort wherever I'd go.
They was there when my summers was high, there when she left me alone

Saying... 'The soul is hard to find.'

Kommentarer
Postat av: i

underbar skiva

2010-02-16 @ 22:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0