Tell me about the cool, he sings you in those songs

The Gaslight Anthem i går var helt fantastiskt. en av de bästa konserter jag sett någonsin nästan. Trots att vi hade balkong för att allt annat var utsålt trots att vi köpte biljetterna redan i februari så var det ändå grymt. Tror dock att det hade varit ännu bättre om man hade stått nere vid scenen och nere i folkmassan, men nästa gång. Sångaren Brian Fallon hade en sån fantastisk energi och jag tyckte att setlisten var nästintill perfekt. Det var en perfekt blandning av gamla och nya låtar, gillade mest när de spelade låtar från den andra skivan The 59 sound eftersom det är den jag lyssnat mest på. Nya skivan American Slang släpptes den 14 juni och det jag hört från den än så länge låter grymt så lyssna på den på Spotify.
Toppen av konserten var när jag trodde att de hade spelat sista låten av extranummren men så hör jag introt till The Backseat som är en av mina favoritlåtar och jag dör lite. helt fantastisk avslutning på konserten. Annars var Old white lincoln och Here's lookin at you kid så bra så att jag rös.
Här kommer en bild, men eftersom vi stod så långt ifrån och man inte fick ta med systemkameror in så är den inte den bästa. Hoppas att Ida skriver något om vad hon tyckte om konserten senare idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0