Glasgow venues

Skrev ett mail till Tallest man on earth bokaren som är ansvarig för Europa att jag tyckte Tallest borde spela i Glasgow. För han ska spela överrallt i Europa känns det som, till och med i London men inte Glasgow. Hade dock inte förväntat mig ett svar så blev ganska paff (och glad) när jag fick svar.

"Hey Hanna, Thanks! There is a chance we will put on a Glasgow show either in
September or November
What would for you be best venue for this? One that holds about 500 people
max. Best, Bas"


Först när han frågade mig tänkte jag att jag inte vet så många, men när jag började tänka efter för att svara så fick jag ihop en del. Så jag tänkte dela med mig till er av dom bästa spelställena som ni måste besöka om ni någon gång är i Glasgow. Here we go:

-Nice and sleazy
Där måste ni bara gå på konsert. Nere i källaren på stället är scenen och det är trångt, liten scen, svettigt alltid bra spelningar där. Och våningen över har en helt fantastisk bar med jukebox på vardagar.
-Captain's rest
Där scenen också finns nere i en källare. Trångt och svettigt och kanske bättre än Nice n sleazy tillochmed. Och så är ljudteknikern som jobbar där ofantligt snygg också.
-13th note
Svårt att uttala men bra. Litet och med en bar precis bredvid scenen, även här är scenen i källaren och alltid max 4 pund för alla spelningar och ibland till och med gratis.
-Stereo
 Lite större scen, högre, men ändå så behålls känslan av att det är personligt om du står lite längre fram. Också oftast billigt att gå och när lite större band spelar är det alltid minst 3 förband typ, det gillar jag starkt.
-Mono
Större scen, mer opersonligt men dom har stans bästa vegetariska och veganska mat, och det är nästan aldrig någon som vågar ställa sig långt fram på spelningar så det är bara att ställa sig där själv om man så vill.
-King tut's wah wah
Krångligt namn så alla säger bara King tuts, eller bara Tuts till och med. Tar 500 personer men känns mycket mindre än så. Scenen är på övervåningen(!) och ganska hög och bred och relativt stor. När jag var där var det kravall staket också och vet inte om jag gillar det. Men en helt okej scen ändå, trots sin storlek.

Nu skulle det vara kul också om Molotov Jive kunde komma till Glasgow och spela, kan tänka mig vad grymt det skulle vara att se dom på, säg, Captain's rest.




Kommentarer
Postat av: Amanda

åh! vad roligt hanna! vad imponerad jag blir! Du har gjort mig att sätta upp Glasgow på en stad att besöka.

2010-03-11 @ 07:50:02
URL: http://unknowndistance.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tack. Hör av dig när du kommer till Glasgow så ska jag ta med dig på en riktigt bra spelning!

2010-03-14 @ 21:26:31
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0