Where is music? What is happiness?

Ida är på besök i Glasgow och tillsammans med Annie så går vi från ställe till ställe och dricker öl på vad som känns som alla Glasgows pubar. Tennents dricker vi givetvis, för den kommer ju från staden, även fast den mest smakar vatten. När klockan slagit tolv och i princip alla ställen stänger förutom det stället vi alltid hamnar upp på, men vi vill inte att kvällen ska sluta som alla andra. Våran kompis, men mest Annies kanske, jobbar i en studio i stan och Annie frågar om vi får komma dit och hänga, men mest för att träffa honom. Vi går ner i en källare som aldrig tar slut av tunnlar och korridorer känns det som och han visar oss ett rum vi kan sitta i och vänta bland gitarrer, förstärkare och alla andra möjliga instrument och apparater. Vi sitter och diskuterar allt möjligt och har det ganska trevligt vi tre, och i rummet bredvid spelar våran kamrat upp och in igen samma textrad tillsammans med en annan karl.
Det visar sig senare att karln spelar i Twin Atlantic som tydligen var förband när vi såg Gaslight Anthem spela här i Glasgow. Jag har för mig då att jag tyckte att förbandet var ganska bra, men eftersom vi stod så långt ifrån hörde jag aldrig vad dom hette.

Därför tänkte jag idag tipsa om bandet Twin Atlantic, och speciellt låten What is light? Where is laughter? för den är ganska så bra måste jag medge. Och sångaren sjunger på sån bred skottska och det är så fantastiskt fint att det känns lite extra i hjärtat när man hör det. Videon till den låten går tyvärr inte att bädda in men här kan ni se den på Youtube.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0