You may have stayed too long

På onsdag släpps skivan Infinite Arms med Band of Horses och redan nu kan ni lyssna på den på bandets hemsida. Kan vara en av de bästa skivorna jag hört detta år. De tre inledande spåren på skivan är så grymma allihopa, först ut är låten Factory som jag skrev om i detta inlägg och sen singeln Compliments och sist låten Laredo. Och det blir bara bättre.



I en intervju på PSL tidigare i våras fick vi att resten av bandet varit mer involverade i skrivprocessen än tidigare och att hela bandet bara tyckte det hade blivit bättre då, och jag kan inte annat än hålla med. Nu har jag inte hört så mycket med Band of Horses innan förutom The Funeral och Is there a ghost, och sen det jag hörde när jag såg dom på Way out west förra somaren. Det lät bra men inte tillräckligt bra för att övertyga mig att köpa deras skiva, men deras nya skiva är så bra att jag tycker att alla bara måste köpa den och lyssna på den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0