En oförglömmlig avslutning.

Hej, mitt namn är Martina och jag är en lika konsertgalen tjej som de två som vanligtvis skriver på denna blogg. Jag har fått möjligheten att gästblogga lite då och då om konserter jag går på och nu har det blivit dags för mig att skriva lite om konserten den svenska artisten Moto Boy hade på Stockholms Kulturfestival den 11 Augusti 2009.



Konserten började med att Oskar (som Moto Boy heter till vardags) tog ton i Pie Jesu, en låt som man kanske inte vanligtvis hör på pop/rock konserter. Han gör den på sitt egna lilla vis och gör den helt klart till sin låt. Hans röst pendlar mellan att vara ljus som en gosskör ner till de lägre registrerna i hans röst som i alla fall ger mig gåshud direkt. Efter denna fina och stämningsfulla start kom en av publikfavoriterna, Young Love följt av en av mina personliga favoriter I Miss You Baby som jag fick chansen att önska till konserten. Publiken gillade det som bjöds på scen och det var många som vill vara med om denna konsertupplevelse. Under Beat Heart blev publiken knäpptyst och bara njöt av vad som spelades från denna lilla scenen mitt i Stockholm, Brunkebergstorg för att vara exakt. Efter ungerfär halva konserten fick Oskar sällskap på scen av en stråkkvartett vid namn Stockholm Strings. Att ha en stråkkvartett på scen tillför en stor del, stämningen blev så otroligt fin. Låtar som What It Was Like To Be With You och Ride My Wild Heart avlöste varandra till publikens jubel. Roliga små mellansnack bjuds vi i publiken också på. Näst sista låten för kvällen, If Only Your Bed Could Cry fick mig personligen att bli helt fylld av känslor och tårmild och jag var nog inte den enda. Den sista låten som Oskar hann med var Blue Motorbike men den avbröts efter ungefär halva för att strömmen till mikrofonerna försvann. Så när Oskar tackade publiken spelade stråkkvartetten vidare och tillslut lämnade alla scenen. Lite senare kom det fram att någon saboterat och dragit ur elkontakten.
Så alla kanske inte gillade det som spelades på Brunkeberg trots allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0