Monday Tuesday spellista no 2!

Här kommer den, vår andra spellista, denna gång signerad av mig Ida.
Inspirerad av alla grymma band och artister jag sett på sommarens festivaler hoppas jag att denna ger er riktig skön sommarkänsla för både dåliga och bra dagar.

Monday Tuesday spellista no 2
Old white Lincoln - The Gaslight Anthem
-Årets bandupptäckt inom utländsk musik. Grym låt som vore fantastisk att göra en roadtrip i Usa till.
Aprils child - Kleerup och Krunegård
-Två av Sveriges mest hypade artister släppte den 1 juli en ep tillsammans. Den fick 0 uppmärksamhet av alla, och Kleerup är ingen favorit men det är ju trots allt mr Krunegård och låten faktiskt rätt nice.
Last of the english roses -  Peter Doherty
Blev för andra gången otroligt fashinerad av Petes talang och känsla för musik när jag såg honom på p&l i juni. Samma grej slog mig på Hultan förra året. Så därför kvalificerar han in på denna spellista.
Dancing shoes - Montt Mardié
Så härligt sommar sound i denna låten. Kan lyssna på den om och om igen.
"Hello I'm Noah" - Intohimo
Jag arbetar med kontraster och Intohimo är ett mycket bra band att börja lyssna på för dig som funderat på att börja lyssna på lite hårdare musik, med inslag av skrik. Men bli inte avskräckta nu. Hörde dom första gången då Hanna och jag såg dom i Berlin i maj och sen har det bara blivit mer och mer av deras låtar i min mobil.
Over 'fore it started - Caesars
Åh! Sommarens absoluta låt för alla oss som sitter i våra rum och längtar. Är det någon låt somm var självklar på denna lista så var det denna.
Hör dåligt, fattar trögt - Emil Jensen
Låten för oss alla med dåligt självförtroende som när det väl äntligen händer inte fattar att personen i fråga faktiskt gillar dig.
Albion - Babyshambles
En till fin låt av Pete.
Before I fall to pieces - Razorlight
Shit vad grymma Razorlight var när jag äntligen fick se dem live i juni. En låt för dig som vill lära känna Razorlight genom än bara de stora hittarna.
Music when the lights go out - The Libertines
Härlig fin låt.
Here's looking at you kid - The Gaslight Anthem
Drar på stort med Gaslight eftersom deras låtar äntligen släppts på Spotify. En av höjdarlåtarna från deras senaste album.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0