"Sol i all ära men för mig är april den vackraste månaden på året"

På Saltsjöbanan hem från jobbet ikväll fick jag ett sms av Ida "Aprilhimlen :D" och då kom jag på att p3live sände Håkan Hellström konserten från Roskilde i somras. Kom precis in i början av låten och oh så fint det var, den Håkan låt jag alltid tyckt bäst om(egentligen heter den ju Minnen av aprilhimlen)
Det är den låten jag vill ska spelas på begravning och den har länge varit en av mina favoritlåtar.
Efter den spelade dom Klubbland och gick och sjöng för mig själv när jag gick hem och jag insåg för miljonte gången hur bra Håkan är och han kommer alltid betyda mycket för mig.
Och p3 har ju som vi skrivit tidigare ett 30-dagars arkiv så om ni är sugna på att höra hela 1,5 timme med Håkan så klicka här nu!

Minnen av aprilhimlen

"(Öppna era trötta ögon och släpp ut det!)

Det här har växt i mig
åh, så länge nu
regnmoln brukade jaga mig
och nu jagar jag morgonen längs avenyer


Du var full och jag var full
i aprilsolen
du är den sortens flicka jag gillar

för du är tom och jag är tom


Och du sa:
egentligen är du inte kär i mig
och egentligen är det okej med mig
för jag blir aldrig kär i nån
sånt där är slöseri med tid…
men då slösar vi bort våra liv
(och jag tänker alltid på dig i april)


Ge mig en kyss innan du går
att bygga en dröm på
en kyss innan du går
en kyss att bygga en dröm på


Egentligen älskar du inte mig
och egentligen är det okej med mig
för jag älskar ingen alls
sånt där är slöseri med tid



som jag minns den…
och som jag minns dig…


vad jag hoppas att du, kan se mig nu
vad jag hoppas att du, hör mig nu… "


Fantastisk spelning med Håkan på Arenan i april 2008.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0