Cut out all the ropes and let me fall

Igår kom jag och min syster hem från den där fantastiska musikstaden Glasgow, som har ett sådant bultande musikhjärta som jag inte hittat någon annanstans.

Det hela började med att vi drack några öl efter att ha lämnat iskalla Sverige vid sex tiden på söndagsmorgonen och anlänt med buss till nästan lika kalla Glasgow vid fyra tiden. Vi träffade senare på kvällen upp en kamrat och av någon anledning lämnade vi min favoritbar och gick till ett annat ställe som heter BLOC. Vi kom dit någon gång efter ett på natten och där var det acoustic night och helt plötsligt så vänder jag mig mot Ida och säger, "varför måste dom vara så bra? det gör bara ännu ondare då att inte bo här längre". Det som händer på scenen är att det står två karlar på scenen, en av dom med gitarr, och det gör en helt fantastisk cover på Bon Ivers låt Skinny Love. Hjärtat är utanpå kroppen och de är sjukt talangfulla. De som spelat innan har varit helt okej men jag har liksom inte lagt märke till dom men när dessa drar igång vänder jag på mig mot scenen och står helt tyst och med munnen lite öppen och ryser bara för att det är så grymt. Och det var inte alls vad jag väntat mig just då. Ja jag önskar att alla ni läsare hade varit med så ni hade kunnat få uppleva det fina med oss, för jag kan liksom inte riktigt sätta ord på det. Bland det finaste jag sett var det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0