Jag kan ge dig allt sött och salt, ge dig allt, mycket mer än allt.


Har lyssnat en del på Alf på sistonde. Det var han som gjorde blandannat den fantastiska låten Söttsalt för ett tag sen. Såg honom med band på Siesta! festivalen 2008(bilden är tagen på den spelningen).

Alltså det är något visst med folk som sjunger på skånska, som får mig att falla lite lättare för musiken. Ta tillexempel Timbuktu och Emil Jensen också, det gör dom lite lite bättre bara för att dom sjunger på skånska just. Fast det låter nog ganska dumt när jag sjunger med för jag ska alltid försöka sjunga med på skånska också, och det kanske inte alltid låter så bra.

Tycker att ni framförallt ska lyssna in låtarna Söttsalt, Kunde vart jag, Manchester man, Tivoliv och Bakom Fridhemsplan med Alf. Bäst gör ni genom att lyssna på Spotify eller på Myspace. Eller så kan ni kolla på videon nedan till låten Bakom Fridhemsplan. Eller tryck på play och så behöver ni inte kolla på videon, bara lyssna, för videon är inte den bästa jag sett.

Kommentarer
Postat av: Amanda

där sa du något om skånska. tyckte en dag att maskinen var bra. Det är ju väldigt annorlunda mot indierock, tror det var de små stroferna av skånskan :)

2010-02-23 @ 22:44:40
Postat av: Hanna

jamen eller hur. ibland kan man ju gilla det man egentligen inte "borde" gilla bara för att någon sjunger på skånska eller så

2010-02-24 @ 15:23:59
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0