Did I really discover the meaning of life to the beat of drums underneath flashing lights

Ibland så kan jag få känslan av att en skiva kommer att förändra mitt liv, eller iallafall göra stor skillnad redan innan jag lyssnat på den. Som när jag hade Songs for the fallen apart i min hand för första gången kände jag ens innan jag lyssnat på den att den skulle bli något stort. Och samma sak med Just do it med Elias and the wizzkids som släpps nu på onsdag.

I somras när jag såg dom live några gånger och fick höra några av dom nya låtarna för första gången kände jag att den skivan skulle bli något stort. Och nu har jag äntligen skivan efter en lång väntan och jag har kunnat lyssna på den för första gången. Och och redan känner jag att den här skivan kommer rädda denna våren. Tycker att bandet växt enormt sen The dance EPn och förra skivan A little mess, det låter liksom tightare och mycket mycket bättre. Så jag rekomenderar er starkt att ni lägger drygt en hundralapp på att köpa den skivan imorgon när den släpps. Elias har en väldigt speciell röst men jag gillar den starkt och texterna är så övergrymma att ni bara måste lyssna på dom. 
Som från låten Waste of time:

"But I can't help myselt from wondering how
It would be to get to know that guy
I'm pretty sure he's not my kind but why if he is the one?"

"What could happen if I just said hey?
Maybe she'd just laugh at me and then just walk her way
Or maybe stay, get flattered by my ways
And take me out for a date"

"No this is just a silly waste time
I got to get this person off my mind
There is nothing there for me but empty ground
Where nothing can be found"

Och den fantastiska låten Oh these nights:

"Oh there nights these lonely nights
when it's to late to call
Oh these nights when music doesn't comfort you at all"

Lyssna även in låtarna What would kill us och Was it me. Just do it!


Kommentarer
Postat av: Ida

waste of time är vår låt Hanna!

2010-03-02 @ 22:28:42
URL: http://svfl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0