Teenage kicks

En sak jag älskar med spotify är att man kan hitta fantastiska liveversioner och akustiskaversioner av ganska många låtar där, varav dom flesta inte går att hitta på någon skiva vad jag vet. För det är ju trots allt när banden spelar live det är som bäst, när det finns som mest känsla i låtarna. Och det känns nästan, men bara nästan som om man var där. Senaste liveinspelningsfyndet är You Talk med Babyshambles från en spelning i Glasgow, fantastiskt är det. Har gjort en liten och kort lista med mina absoluta favoriter av livelåtar. 


Dessa låtar är med på min spellista, men det kan vara så att vissa tyvärr inte finns på svenska spotify(tror då att ni kan hitta dom på youtube). Har ni något tips på andra bra liveversioner så kommentera bara så lägger jag in dom i spellistan!



Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

jag håller starkt med, det är fint att upptäcka fantasiska liveklipp på spotify! senast i raden för mig är den nya white stripes-skivan.

2010-03-22 @ 22:43:58
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Ska ta och lyssna in den direkt!

2010-03-23 @ 01:16:07
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0