Love Antell!

Love Antell, från Florence Valentin kör solo nuförtiden och kör sin första spelning på Strand på klubben Good Morning Wine Lovers på fredag och vi vill både gå enormt mycket.
Hemskt tokigt att jag, Ida är och hälsar på Hanna i Glasgow just då.
Love är en av de artister vi beundrar mest, han gör fantastisk musik med texter som är en liten motvikt till alla låtar som handlar om kärkek.
Dessutom verkar han vara en sån fin person och vi gillar starkt hans politiska kommentarer på scenen med.
Så någon som bor i Stockholm och är 20 måste gå, för det vore hemskt fint om vi kunde få en liten rapport från spelningen då sen!
Såhär säger Love själv på goodmorningwinelovers.se om sitt soloprojekt:

"Soloartister brukar ju så småningom gå samman och bilda supergrupper. Bandmedlemmar går väl istället solo. Det blev plötsligt läge att ta en paus med vårt band Florence Valentin. Men precis som Buddy Holly hade The Crickets, så är inte heller jag någon ö. Agge, Jonsson och Calzone är fortfarande med och kompar, det är flyt att ha såna bandkamrater. Jag får nog utveckla mina James Brown-moves för att synas på scen.”


Love Antell från en spelning med hans band Florence Valentin på
Kafe 44, 26 mars 2008.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Men åh Love med det brinnande hjärtat som man så gärna hade velat se!

2010-03-22 @ 23:41:10
Postat av: cassady

jag gillar det som skrivs här, att ni skriver om upp till kamp och love antell får mig att bli alldeles knäsvag. upp till kamp är något slags soundtrack till hela mitt liv och love antell är enligt mig sveriges viktigaste artist.



jag blir rörd och lycklig när jag ser att man inte är ensam om det här..

2010-03-28 @ 21:50:53
URL: http://queclub.wordpress.com/
Postat av: Hanna

Men oj tack så mycket för komplimangen. Och håller helt med att man blir så himla glad när man märker att det finns andra som tycker exakt likadant!

2010-03-31 @ 17:11:28
URL: http://mondaytuesday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0