It's all about soul

Petter Seander som tidigare spelat bas i Kristian Anttilas band och har en grym energi på scen har precis släppt ett soloalbum. Den 10 mars närmare bestämt släppte han skivan The Denial of Me, Myself and I och på Myspace kan ni lyssna på några av låtarna. Through the storm och Illusions never die är väl värda att lyssna på. Gitarrerna i låtarna påminner väldigt mycket om Kristian Anttilas låtar men det tycker jag bara är positivt, det låter lite som om Kristian Anttila skulle sjungit på engelska typ. 
Petter spelade för några veckor sen på Kafé 44 men jag var tyvärr inte där, men jag kan inte tänka mig att det var annat än grymt. Hoppas därför att några festivaler bokar honom så man får chans att se honom live i sommar.

Petter i Kristian Anttilas band på Siesta! 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0