The Gaslight Anthem, Radio City Music Hall, New York.

Radio City Music Hall är en av New Yorks mest välkända scener och jag tyckte innan att det är lite märkligt att The Gaslight Anthem skulle spela just där.
Det visar sig att jag kommer att ha rätt, arenan tar omkring 6000 men har ingen sektion för ståplatser.
Jag har i vilket fall som helst lyckats köpa biljett nere på parkett och inte balkong.
Bästa möjliga med andra ord.
Innan har jag peppat massor, tyckt att Gaslight skulle bli den perfekta avslutningen på min tjugo dar som jag till största del tillbringar ensam i New York.
När Gaslight kliver på scen efter två förband ställer sig tack och lov publiken upp vid sina ståplatser, så bra som det kan bli under dessa förutsättningar med andra ord.
Gaslight kör alla mina favoriter The diamond Church Street Choir, American Slang, Boxer, Here's looking at you kid och Miles Davis and the cool och det går inte att ta miste på hur glada dom är att få spela på Radio City Music Hall och att vi gjort ett aktivt val och köpt biljetter och kommit på spelningen.
Utan oss skulle dom inte finnas säger Brian.
Såhär långt var spelningen perfekt, men det här med spelningar på stora scener med publik som inte kommer sådär nära blir aldrig lika fantastiska som trånga, svettiga spelningar vilket därför inte gör den helt grym.
Jag står alldeles för långa stunder och är någon annanstans och den här totala lyckan som infinner sig när favoriterna spelas innfinner sig inte riktigt, bara nästan, en gång.
När Brian börjar introt till The diamond Church Street Choir.
Den 31a oktober spelar dom på Debaser Medis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0