Och allt du nånsin gjorde var att följa lusten dit den bär

Var på Bengans idag för Håkan Hellström skulle signera nya skivan. Igår släpptes 2 steg från paradise och har bara hunnit lyssna på den en gång så länge. Det låter annorlunda än de förra skivorna, och det känns på ett sätt som det är en ny Håkan. Mycket av recensionerna man läst om skivan har handlat om att skivan är mer jämn än tidigare men inte har några klockrena singlar och kan instämma i det. Om man bortser från första singeln River en vacker dröm, som än så länge är min favoritlåt från skivan, då. Fick vänta drygt två timmar på att få skivan signerad och bakom oss i kön i kylan stod det ett gäng pojkar med en gitarr på vilken de spelade Håkan låtar på hela första timmen och alla sjöng med vilket var helt fantastiskt fint. Sedan när vi nästan var framme såg man hur alla som precis varit framme vid Håkan kom med ett leende på läpparna och en del grät till och med. Så himla fint att Håkan berör precis alla.

Köpte samtidigt Kristian Anttilas nya skivan Svenska tjejer som släpptes i förra veckan för jag kände att jag bara måste ha den. Så nu blir det till att äta nudlar ett par veckor eftersom jag spenderat hela min budget på skivor. Men det var det värt. Hade lyssnat några gånger på Spotify på skivan innan och mina favoriter är Irene(på vilken introt påminner mycket om introt till When they come med Deportees), Magdalena(Livet före döden)(som tog ett par lyssningar att gilla men sen växer den mer och mer varje gång man lyssnar på den) och Sandra(som innehåller ett riktigt Kristian Anttila gitarriff). Rekomenderar starkt att ni antingen köper skivan eller lyssnar in den på Spotify.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0