Allt du rör blir till moll

Såg Navid Modiri och Gudarna första gången live i ett tält på Hultsfredsfestivalen 2007 och det var redan då sjukt grymt. Kanske inget jag skulle lyssna på mycket i min mp3 just då men verkligen festivalpepp musik. vi var på den spelningen just för att vi hade hört Navid Modiri i radio en massor på P3 och tyckte han verkade vara sån cool människa, så självklart gick vi och såg han band. Älskar det faktum att det är göteborska han sjunger på! Sist vi såg dem var förra året på Peace&love fesvivalen och det var sjukt bra det med. Denna vår och sommar har jag lyssnat på låten Kung Midas med dem oerhört mycket, lyssna på texten så förstår ni varför!

Lite som kung midas
Allt du rör blir till moll
Men om du ramlar kommer jag ramla åt samma håll
Spelar ingen roll vad du gör
Ingen hade rört sig om du föll
Jag vet det är tungt vännen
Men det är lugnt vännen

Ladda din iPod
Ladda den med stråkar och med sorg
Du kommer vara minst lika blå
I Tokyo som i Göteborg
Det spelar ingen roll kompis
Vi ska åt samma håll kompis
För vi har ingen koll kompis
För allt du rör blir till moll

Lite som kung midas
Allt du rör blir till moll
Men om du ramlar kommer jag ramla åt samma håll
För det spelar ingen roll vad du gör
Jag tror ingen hade rört sig om du föll
Jag vet det är tungt vännen
Men det är lugnt vännen

Vakta din tunga
Vakta den med pilbåge och med sköld
(Du måste vakta med ditt liv)
Tusen optimister kommer anklaga dig för stöld
Du har inget val vännen
Du fick höra det som barn vännen
Jag vet precis hur du känner när
(Jag vet precis)
Allt du rör blir till moll

Lite som kung midas
Allt du rör blir till moll
Men om du ramlar kommer jag ramla åt samma håll
Spelar ingen roll vad du gör
Ingen hade rört sig om du föll
Jag vet det är tungt vännen
Men det är lugnt vännen

Det är här vi kliver av
Det är här vi kliver av

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0