For all who depend on music to stay afloat.

För ett par veckor sedan fick jag ett paket i brevlådan som jag väntat på sen någon gång i början på december. Det innehöll de skivor som jag beställt från skivbolaget Side one dummy record i USA, bland annat the '59 sound på LP som jag gav Ida i julklapp. I paketet fanns även Chuck Ragans första skiva Feast or famine som inte går att få tag på i Sverige eller lyssna på Spotify. Jag måste bara blogga om öppnings spåret på den skivan som heter The boat. Helt fantastisk låt och det står så sjukt fint i texthäftet om den "for HWM, The boat, and for all who depend on music to stay afloat."




Ni måste också titta på klippet där Chuck Ragan spelar låten live, för som vi bloggat tidigare så är han tusen gånger bättre live än på skiva. Ryser lite när jag hör introt till denna låt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0